“Славянскі базар у Віцебску” даўно стаў адным з самых яркіх брэндаў Беларусі. З кожным годам фестываль набірае абароты, і штосьці на ім адбываецца ўпершыню. Сёлета такіх навінак — больш, чым калі. Сярод самых значных — Дзень нацыянальных культур краін Шанхайскай арганізацыі супрацоўніцтва. Але былі і іншыя “дэбюты”. Далей..
На малой сцэне Беларускага дзяржаўнага тэатра лялек з’явіўся новы бэбі-спектакль — “Ківі”, дзе дзятва месціцца на падушках у выглядзе каменьчыкаў. Але ж ён не пра ўсім вядомую заморскую садавіну, а пра птушку, у гонар якой тая і была названая. Далей..
“Рамэа і Джульета” — тая п’еса Шэкспіра, змест якой ведаюць нават тыя, хто яе ніколі не чытаў і не глядзеў адпаведных спектакляў. А іх у сталіцы, між іншым, паболела: да балета Валянціна Елізар’ева ў Вялікім і спектакля Данііла Філіповіча ў Купалаўскім дадалася пастаноўка “Джульета. Рамэа. Шэкспір” Ганны Джамілашвілі ў ТЮГу. Далей..
Патрыятычных спектакляў становіцца ўсё больш: у Тэатры-студыі кінаакцёра з’явіліся “Радавыя” Аляксея Дударава ў рэжысёрскім прачытанні мастацкага кіраўніка калектыву, народнага артыста Беларусі Аляксандра Яфрэмава. Далей..
Сёлета ўзорная тэатральна-гульнявая студыя “Жэўжыкі” Фаніпальскага гарадскога Дома культуры адзначае 25-годдзе. Юных артыстаў ведаюць далёка па-за Міншчынай, бо яны заўсёднікі самых розных фестываляў. Пра святы і будні выхаванцаў распавяла нязменны кіраўнік калектыву Жанна Скапавец. Далей..
Новы драматычны тэатр прапанаваў сваё прачытанне знакамітай “Камедыі” Уладзіміра Рудава, што больш за 30 гадоў з поспехам ставіцца ў розных тэатрах і радуе гледачоў. Далей..
ХХVIII Міжнародны тэатральны фестываль "Белая Вежа" адбудзецца ў Брэсце з 10 па 15 верасня. Далей..
Прэм’ера музычнага спектакля “Трыкутнік надзеі”, увасобленага на грант Прэзідэнта ў сферы культуры, адбылася 23 мая. Рэжысёр, дацэнт Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта культуры і мастацтваў Аляксандр Вавілаў разам са сваімі вучнямі прэзентаваў пастаноўку, прысвечаную 80-годдзю вызвалення нашай краіны ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў. Далей..
Цёплая пара ў разгары, аднак “Балетнае лета ў Вялікім” ужо завяршылася. Дзясяты, юбілейны фестываль праляцеў імгненна, хаця ўключаў 10 спектакляў розных фарматаў і дзве праграмы з мноствам удзельнікаў ды нумароў. Далей..
Беларускі дзяржаўны акадэмічны музычны тэатр прэзентаваў “Небяспечныя сувязі” — мюзікл Глеба Мацвейчука паводле аднайменнага французскага эпісталярнага рамана П’ера Шадэрло дэ Лакло. Цікава, наколькі бяспечнымі сталі сувязі з прэм’ерай? Найперш для яе ўдзельнікаў і гледачоў. Далей..
Актуальным пытаннем для нашай сферы застаецца пераход тэатраў на парытэтную сістэму фінансавання. Адмысловыя змяненні зацверджаны ўказам Прэзідэнта ў жніўні мінулага года. “К” даведалася, як рэгіянальныя калектывы ўкараняюць гэтыя навацыі. Далей..
Маладзёжны тэатр эстрады выпусціў нязвыклы для свайго рэпертуару драматычны спектакль — “Без тэрміну даўнасці”. Пра тое, як каханне і вера перамагаюць жудасныя наступствы вайны. У аснову леглі амаль неверагодныя, але насамрэч дакументальныя факты з біяграфіі контрразведчыка, па-мастацку перапрацаваныя кіраўніком тэатра Уладзіславай Арцюкоўскай. Далей..
У заслужаным аматарскім калектыве тэатры эстрады “Кропелька” займаюцца 80 хлопчыкаў і дзяўчынак. Такой колькасцю ўдзельнікаў можа пахваліцца не кожны сталічны ансамбль. А “Кропелька” знаходзіцца ў сельскай мясцовасці, дзе складана ладзіць кастынгі ды шукаць новых артыстаў. Што на працягу 30 гадоў робіць калектыў папулярным сярод моладзі — і не толькі аграгарадка Мір на Баранавіччыне, але нават раённага цэнтра? Пра гэта распавяла кіраўнік “Кропелькі” Ларыса Довят. Далей..
Мастацкія прысвячэнні 80-годдзю вызвалення нашай краіны ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў рыхтуюць амаль усе творчыя калектывы. Не мог абмінуць знакавую дату і Вялікі тэатр Беларусі. У чэрвені трупа прэзентуе маштабную вакальна-харэаграфічную пастаноўку “Патэтычны дзённік памяці”. Далей..
“Піковая дама”, што з’явілася ў горкаўцаў усяго праз тыдзень пасля “Маскараду” (прычым некаторыя артысты заняты адразу ў абедзвюх прэм’ерах — гэта ж якая працаздольнасць!), далучылася да цёзак у оперным і ТЮГу. Ці не стане яна “ў піку” іншым? І ці не замнога “Дам” для мінскіх тэатралаў? Далей..
У Нацыянальным акадэмічным драматычным тэатры імя М. Горкага з’явіўся “Маскарад” — новы, нечаканы, непазнавальны. Вы адкрыеце ў ім многа, невядомага, асабліва калі вывучылі гэту вершаваную п’есу М. Лермантава ледзь не на памяць. Далей..
На чорнай-чорнай вуліцы... У сталічным тэатры лялек з’явіўся спектакль для дарослых, прысвечаны дзіцячым жахалкам. З адной з іх і была пазычана назва. Далей..
П’есу “Пісаравы імяніны” Уладзіслава Галубка забылі амаль на стагоддзе, а днямі — зноў паставілі ў Нацыянальным акадэмічным тэатры імя Янкі Купалы, дзе яна ішла ў пачатку 1920-х. Далей..
Пад такой назвай сёння стартаваў праект Міністэрства культуры Беларусі: тэатры рэспубліканскага падпарадкавання зладзяць паказы спектакляў для дзіцячай і юнацкай аўдыторыі ў рэгіёнах. Далей..
Брэсцкі акадэмічны тэатр драмы імя Ленінскага камсамола Беларусі знакаміты не толькі разнастайным, часта эксперыментальным рэпертуарам, але і таленавітымі артыстамі. Аб сваіх актуальных праектах і стаўленні да прафесіі распавёў вядучы майстар сцэны Яўген Тарасаў. Далей..
Гран-пры VII Мінскага міжнароднага дзіцячага тэатральнага форуму “Крокі” паехаў у Кішынёў. Але гэта далёка не ўсе вынікі фестывалю, што завяршыўся 27 сакавіка. Далей..
Сярод шматлікіх імпрэз, прымеркаваных да Дня яднання народаў Беларусі і Расіі, — гастролі Санкт-Пецярбургскага дзяржаўнага акадэмічнага тэатра балета Барыса Эйфмана ў нашым Вялікім і Смаленскага камернага тэатра на сцэне Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага. А ў прэм’еры спектакля “Тоска” Пермскага тэатра оперы і балета (прамая трансляцыя была даступная ва ўсім свеце) адну з цэнтральных партый выканаў наш тэнар Дзмітрый Шабеця. Далей..
Міністэрства культуры, грамадскае аб’яднанне «Саюз пісьменнікаў Беларусі», дзяржаўная ўстанова «Заслужаны калектыў Рэспублікі Беларусь «Рэспубліканскі тэатр беларускай драматургіі» з 15 красавіка па 1 верасня 2024 г. праводзіць рэспубліканскі конкурс п’ес для тэатраў, прысвечаных 80-годдзю Перамогі савецкага народа ў Вялікай Айчыннай вайне. Далей..
Як рухаецца сцэнічнае мастацтва ў нашай краіне? Якія задачы стаяць перад трупамі ў кантэксце рэалізацыі Канцэпцыі развіцця нацыянальнай культурнай прасторы? Пра гэта ішла размова на чарговай сустрэчы ў прэс-клубе “Культура і мастацтва”, прымеркаванай да Сусветнага дня тэатра. У гутарцы паўдзельнічалі дацэнт кафедры акцёрскага майстэрства і рэжысуры Беларускай дзяржаўнай акадэміі мастацтваў Віталь Катавіцкі, галоўны адміністратар Нацыянальнага акадэмічнага тэатра імя Янкі Купалы Таццяна Дземеш, генеральны дырэктар Брэсцкага акадэмічнага тэатра драмы Ганна Сенькавец і галоўны рэжысёр Беларускага дзяржаўнага тэатра лялек Яўген Карняг. Далей..
Беларускі дзяржаўны маладзёжны тэатр 14 сакавіка выпусціў незвычайную прэм’еру. За немудрагелістай назвай спектакля “Тут была Клара…” па п’есе Ксеніі Шталенковай хаваўся цэлы шэраг актуальнай праблематыкі — і найперш тэмы Халакосту, Вялікай Айчыннай вайны і вызвалення Беларусі ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў. Далей..
Прэм'ера нацыянальнага патрыятычнага праекта "Патэтычны дзённік памяці" адбудзецца 22 і 27 верасня ў Вялікім тэатры Беларусі. Далей..
А вось і чацвёрты выпуск сумеснага праекта "Прэс-клуб — Культура і моладзь", прысвечаны Нацыянальнаму акадэмічнаму Вялікаму тэатру оперы і балета Рэспублікі Беларусь. Далей..
Паказы ваенна-патрыятычнага праекта “Лінія памяці. Код вайны” працягваюцца: 19 і 20 сакавіка канцэрт-спектакль прайшоў у спартыўна-культурным цэнтры Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта культуры і мастацтваў для 1200 навучэнцаў школ і гімназій з Брэсцкай і Віцебскай абласцей. Далей..
Нацыянальны акадэмічны драматычны тэатр імя М. Горкага працягвае раней узяты курс на складаныя псіхалагічныя творы рускай класікі. Чарговым крокам у гэтым напрамку стала “Анфіса” Леаніда Андрэева. Далей..
У лютым 55-гадовы юбілей адзначыў Уладзімір Далгіх — заслужаны артыст Нацыянальнага акадэмічнага тэатра оперы і балета, выкладчык класічнага танца Дзіцячай харэаграфічнай школы мастацтваў № 1 г. Мінска. Пра шлях да прафесійнага поспеху, асаблівасці працы з дзецьмі і важнасць хвалявання перад выхадам на сцэну — у інтэрв’ю з юбілярам. Далей..