Дзякуючы грантам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у навуцы, адукацыі, культуры ладзіцца шмат выбітных праектаў. Сярод іх — “Новае дыханне” брас-квінтэта А.M.A.D.I.S. Brass Вялікага тэатра і “Музыка. Таленты. Сутворчасць” студэнцкага камернага аркестра Беларускай дзяржаўнай акадэміі музыкі. Далей..
Вялікі тэатр Беларусі закрыў сезон доўгачаканай прэм’ерай балета “Папялушка” на музыку Сяргея Пракоф’ева. Далей..
Гогалеўская “Жаніцьба”— п’еса запатрабаваная. Да спектакляў у Купалаўскім тэатры, у Брэсце, а таксама ў Магілёве (тамтэйшая версія перамагла на ХVII Міжнародным форуме М.@rt.кантакт) далучылася прэм’ера ў ТЮГу — у прачытанні маладога расійскага рэжысёра, уладальніка прэміі“Залатая маска”Цімура Кулава. Далей..
Народны маладзёжны тэатр “Кола” Цэнтра культуры “Віцебск” штогод прадстаўляе прэм’еры. Чарговая была прымеркавана да “Славянскага базару” і ўпрыгожыла Х фэст вулічнага мастацтва “На сямі вятрах”. Спектакль называўся “Каханне з першага пагляду, ці Куды паставіць чамадан”. Далей..
Гомельскі гарадскі маладзёжны тэатр адзначыў 225-годдзе з дня нараджэння Пушкіна прэм’ерай “Русалкі”. Гэтым спектаклем трупа завяршыла 32-і сезон. Рэжысёр-пастаноўшчык — Таццяна Самбук — была запрошана з ТЮГа. Далей..
Гомельскі абласны драматычны тэатр па традыцыі завяршыў сезон — юбілейны, 85-ы — прэм’ерай. П’есу Чэхава “Іванаў” увасобіў заслужаны дзеяч мастацтваў Паўднёвай Асеціі Раман Габрыя. Далей..
П’еса сучаснага ізраільскага драматурга Міхаіла Хейфеца “Рок-н-рол на захадзе сонца”, дзе маецца на ўвазе не столькі захад свяціла, колькі зыход жыцця, ідзе цяпер адразу ў трох беларускіх тэатрах. Да спектакля коласаўцаў у Віцебску далучыліся яшчэ дзве сталічныя прэм’еры: у Маладзёжным тэатры і ў Купалаўскім. Усе, вядома, розныя. Нават з рознымі назвамі. Далей..
"Тэатральныя сустрэчы” на “Славянскім базары ў Віцебску” адкрывала прэм’ера — шэкспіраўскі“Гамлет”Нацыянальнага акадэмічнага драматычнага тэатра імя Я. Коласа. Спектакль, як і заведзена ў гэтым тэатры, ішоў на добрай беларускай мове ў выдатным перакладзе Юркі Гаўрука. Якой атрымалася “трагічная балада пра прынца Дацкага”? Цалкам беларускай? Бо рэжысёрам-пастаноўшчыкам, аўтарам сцэнаграфіі, касцюмаў і музычнага афармлення выступіў заслужаны дзеяч мастацтваў Расіі Аляксандр Бармак. Далей..
“Славянскі базар у Віцебску” даўно стаў адным з самых яркіх брэндаў Беларусі. З кожным годам фестываль набірае абароты, і штосьці на ім адбываецца ўпершыню. Сёлета такіх навінак — больш, чым калі. Сярод самых значных — Дзень нацыянальных культур краін Шанхайскай арганізацыі супрацоўніцтва. Але былі і іншыя “дэбюты”. Далей..
На малой сцэне Беларускага дзяржаўнага тэатра лялек з’явіўся новы бэбі-спектакль — “Ківі”, дзе дзятва месціцца на падушках у выглядзе каменьчыкаў. Але ж ён не пра ўсім вядомую заморскую садавіну, а пра птушку, у гонар якой тая і была названая. Далей..
“Рамэа і Джульета” — тая п’еса Шэкспіра, змест якой ведаюць нават тыя, хто яе ніколі не чытаў і не глядзеў адпаведных спектакляў. А іх у сталіцы, між іншым, паболела: да балета Валянціна Елізар’ева ў Вялікім і спектакля Данііла Філіповіча ў Купалаўскім дадалася пастаноўка “Джульета. Рамэа. Шэкспір” Ганны Джамілашвілі ў ТЮГу. Далей..
Патрыятычных спектакляў становіцца ўсё больш: у Тэатры-студыі кінаакцёра з’явіліся “Радавыя” Аляксея Дударава ў рэжысёрскім прачытанні мастацкага кіраўніка калектыву, народнага артыста Беларусі Аляксандра Яфрэмава. Далей..
Новы драматычны тэатр прапанаваў сваё прачытанне знакамітай “Камедыі” Уладзіміра Рудава, што больш за 30 гадоў з поспехам ставіцца ў розных тэатрах і радуе гледачоў. Далей..
Што падрыхтаваў для гледачоў XXXIII Міжнародны фестываль мастацтваў "Славянскі базар у Віцебску"? Далей..
Цёплая пара ў разгары, аднак “Балетнае лета ў Вялікім” ужо завяршылася. Дзясяты, юбілейны фестываль праляцеў імгненна, хаця ўключаў 10 спектакляў розных фарматаў і дзве праграмы з мноствам удзельнікаў ды нумароў. Далей..
Беларускі дзяржаўны акадэмічны музычны тэатр прэзентаваў “Небяспечныя сувязі” — мюзікл Глеба Мацвейчука паводле аднайменнага французскага эпісталярнага рамана П’ера Шадэрло дэ Лакло. Цікава, наколькі бяспечнымі сталі сувязі з прэм’ерай? Найперш для яе ўдзельнікаў і гледачоў. Далей..
Маладзёжны тэатр эстрады выпусціў нязвыклы для свайго рэпертуару драматычны спектакль — “Без тэрміну даўнасці”. Пра тое, як каханне і вера перамагаюць жудасныя наступствы вайны. У аснову леглі амаль неверагодныя, але насамрэч дакументальныя факты з біяграфіі контрразведчыка, па-мастацку перапрацаваныя кіраўніком тэатра Уладзіславай Арцюкоўскай. Далей..
“Піковая дама”, што з’явілася ў горкаўцаў усяго праз тыдзень пасля “Маскараду” (прычым некаторыя артысты заняты адразу ў абедзвюх прэм’ерах — гэта ж якая працаздольнасць!), далучылася да цёзак у оперным і ТЮГу. Ці не стане яна “ў піку” іншым? І ці не замнога “Дам” для мінскіх тэатралаў? Далей..
У Беларускай дзяржаўнай філармоніі — чарговая “Мінская вясна”. Сёлета гэты фестываль праходзіць у 39-ы раз і, як заўжды, уключае шмат цікавінак. Сярод іх аўтарская вечарына кампазітара Вячаслава Кузняцова — заслужанага дзеяча мастацтваў Рэспублікі Беларусь, лаўрэата Дзяржаўнай прэміі. Імпрэзу зладзіў ансамбль салістаў “Класік-Авангард” у рамках цыкла канцэртаў “Ад вытокаў да сучаснасці”, прысвечанага музыцы айчынных творцаў. Далей..
У Нацыянальным акадэмічным драматычным тэатры імя М. Горкага з’явіўся “Маскарад” — новы, нечаканы, непазнавальны. Вы адкрыеце ў ім многа, невядомага, асабліва калі вывучылі гэту вершаваную п’есу М. Лермантава ледзь не на памяць. Далей..
На чорнай-чорнай вуліцы... У сталічным тэатры лялек з’явіўся спектакль для дарослых, прысвечаны дзіцячым жахалкам. З адной з іх і была пазычана назва. Далей..
У рамках міжнароднага праекта “Рускія сезоны” 15—18 мая ў Мінску ладзяцца Дні духоўнай культуры Расіі. Пляцоўкамі асноўных мерапрыемстваў сталі Беларуская дзяржаўная акадэмія музыкі, храм-помнік у гонар Усіх Святых, а таксама сталічная філармонія. Далей..
П’есу “Пісаравы імяніны” Уладзіслава Галубка забылі амаль на стагоддзе, а днямі — зноў паставілі ў Нацыянальным акадэмічным тэатры імя Янкі Купалы, дзе яна ішла ў пачатку 1920-х. Далей..
Гран-пры VII Мінскага міжнароднага дзіцячага тэатральнага форуму “Крокі” паехаў у Кішынёў. Але гэта далёка не ўсе вынікі фестывалю, што завяршыўся 27 сакавіка. Далей..
Сярод шматлікіх імпрэз, прымеркаваных да Дня яднання народаў Беларусі і Расіі, — гастролі Санкт-Пецярбургскага дзяржаўнага акадэмічнага тэатра балета Барыса Эйфмана ў нашым Вялікім і Смаленскага камернага тэатра на сцэне Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага. А ў прэм’еры спектакля “Тоска” Пермскага тэатра оперы і балета (прамая трансляцыя была даступная ва ўсім свеце) адну з цэнтральных партый выканаў наш тэнар Дзмітрый Шабеця. Далей..
Адборы на дзіцячы і дарослы конкурсы “Славянскага базару ў Віцебску” завяршыліся 16 сакавіка. Беларусь на міжнародным форуме будуць прадстаўляць 14-гадовая Злата Ярашэвіч з Пастаўшчыны і першакурсніца БДУКМ Аляксандра Носаль з Баранавічаў. Далей..
“Вечар беларускіх прэм’ер” у сталічнай філармоніі, дзе творы Алены Атрашкевіч і Алега Хадоскі выканала Дзяржаўная акадэмічная харавая капэла імя Р. Шырмы, стаў падзеяй не толькі нацыянальнага маштабу. Далей..
Беларускі дзяржаўны маладзёжны тэатр 14 сакавіка выпусціў незвычайную прэм’еру. За немудрагелістай назвай спектакля “Тут была Клара…” па п’есе Ксеніі Шталенковай хаваўся цэлы шэраг актуальнай праблематыкі — і найперш тэмы Халакосту, Вялікай Айчыннай вайны і вызвалення Беларусі ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў. Далей..
Нацыянальны акадэмічны драматычны тэатр імя М. Горкага працягвае раней узяты курс на складаныя псіхалагічныя творы рускай класікі. Чарговым крокам у гэтым напрамку стала “Анфіса” Леаніда Андрэева. Далей..
Сярод сёлетніх лаўрэатаў спецыяльнай прэміі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь — Нацыянальны акадэмічны драматычны тэатр імя М. Горкага. Пра здабыткі і планы калектыву распавёў мастацкі кіраўнік тэатра, заслужаны дзеяч мастацтваў нашай краіны, рэжысёр Сяргей Кавальчык. Далей..